W Carefleet S.A. wychodzimy z założenia, że rolą przedsiębiorstw jest nie tylko rozwój na płaszczyźnie biznesowej, ale również zaangażowanie w działania społeczne, których celem jest wsparcie najbardziej potrzebujących grup otoczenia, a także tworzenie programów edukacyjnych.
W marcu 2014 roku podpisaliśmy Deklarację Odpowiedzialnego Biznesu CCIFP, w której zobowiązaliśmy się do aktywnych działań i realizacji konkretnych rozwiązań w wymienionych niżej obszarach:
Zapoznaj się z Deklaracją Odpowiedzialnego Biznesu CCIFP
Spółka Carefleet S.A. jest członkiem koalicji firm i organizacji, które w ramach realizacji swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu z zaangażowaniem wspierają ogólnopolską kampanię „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.
„Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” to hasło ogólnopolskiej inicjatywy, której celem jest zwrócenie uwagi na problem pijanych kierowców, braku reakcji na ich określone zachowania oraz społecznego przyzwolenia na jazdę na “podwójnym gazie”. Akcja wykorzystuje prosty mechanizm, ukierunkowany na upowszechnienie znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, dotychczas zarezerwowanego dla opakowań i reklam piwa i uczynienie z niego symbolu społecznego manifestu odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców. Przekaz akcji adresowany jest do kierowców w całej Polsce poprzez zachęcanie ich do naklejenia znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie swojego samochodu.
Co roku Carefleet S.A., jako główny partner ogólnopolskiej kampanii Odblaskowi.pl, aktywnie włącza się w działania mające na celu podniesienie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w ruchu drogowym. Akcja ma na celu propagowanie noszenia przez nich elementów odblaskowych, które poprawiają widoczność na drogach, zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, kiedy wcześnie zapada zmrok. Problem bezpieczeństwa na polskich drogach to dla Carefleet S.A. kwestia szczególnie istotna. Wprowadzając na rynek coraz większą liczbę aut, czujemy również potrzebę podejmowania inicjatyw mających na celu edukację nie tylko kierowców, ale również innych uczestników ruchu drogowego. Dlatego co roku aktywnie włączamy się w realizację kampanii Odblaskowi.pl., wierząc, że w ten sposób przyczyniamy się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.
W ramach realizowanej przez nas polityki Społecznej Odpowiedzialności Biznesu nie zapominamy o dzieciach, zwłaszcza tych najbardziej potrzebujących. Obecnie z zaangażowaniem opiekujemy się domem dziecka w Oławie. Wcześniej, przez kilka lat, aktywnie wspieraliśmy działalność domu dziecka „Dom nad Stawem”.
Dostrzegając potrzebę wdrażania nowoczesnych programów szkoleniowych, zwłaszcza dla specjalistów z branży samochodowej rozpoczęliśmy współpracę ze Szkołą Bezpiecznej Jazdy, która zaowocowała stworzeniem projektu edukacyjnego dla firm zarządzających flotą samochodową pt. Safe Driving School – Carefleet. Głównym celem szkolenia jest zwiększenie bezpieczeństwa w polskich flotach samochodowych poprzez praktyczną naukę m.in.:
Uczestnicy programu mogą sprawdzić się również na płycie poślizgowej oraz przećwiczyć udzielanie pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach samochodowych.
Prowadząc firmę odpowiedzialną społecznie, aktywnie wspieramy sportowe przedsięwzięcia dzieci i młodzieży. Nawiązaliśmy m.in. współpracę z Zespołem Szkół Mistrzostwa Sportowego, żeby wspomóc przyszłych mistrzów sportu. Dotychczas firma Carefleet zaangażowała się w następujące przedsięwzięcia:
W ramach działań z zakresu CSR firma Carefleet finansuje również nietypowe przedsięwzięcia. Jednym z przykładów takich działań jest wsparcie udzielone Wrocławskiej Grupie Ratownictwa Medycznego PCK, dzięki któremu jednostka mogła uczestniczyć w nowoczesnych ćwiczeniach systemu reagowania kryzysowego „Epifaktor 2011”. Program przygotowało Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Dzięki wsparciu Carefleet ochotnicy z Wrocławskiej Grupy Ratowniczej mogli szkolić się w towarzystwie m.in. jednostki medycznej Gwardii Narodowej Stanów Zjednoczonych oraz oddziałów Polskiej Agencji Atomistyki.